TED Gigaprint-oprichters Henk en Roy Wijmans sluiten joint venture met Printforce en keren terug bij Gigaprint, nu dit bedrijf zich na zes jaar weer losmaakt uit de failliete Adel Media groep.

TED Gigaprint-oprichters Henk en Roy Wijmans sluiten joint venture met Printforce en keren terug bij Gigaprint, nu dit bedrijf zich na zes jaar weer losmaakt uit de failliete Adel Media groep. Adelprint gaat daarbij verder onder de vertrouwde naam Gigaprint.

Gigaprint groeide na de oprichting in 1986 snel uit tot een toonaangevende zakelijk dienstverlener in printing on demand – het efficiënt op afroep produceren van drukwerk in elke gewenste oplage op professionele printsystemen. De oprichters Henk en Roy Wijmans trokken zich in 2008 terug, om zich met MyPhotoFun volledig te concentreren op de sterk groeiende consumentenmarkt van fotoalbums. Sindsdien maakte TED Gigaprint, onder de naam Adel Print, deel uit van Adel Media. Na de recente teloorgang van die grafische groep, pakken ze de draad nu direct weer op.

Daarbij zorgt onze joint venture met Printforce voor een stevig fundament waarop we verder kunnen bouwen aan de toekomst.” De printbedrijven vullen elkaar goed aan waardoor steeds een optimale productiemethode en workflow kan worden geleverd.

Printforce is een gerenommeerde speler binnen Europa op het gebied van digital print vanaf oplage één. Tijdschriften, boeken, wetenschappelijke uitgaven in zwart-wit of full colour, in harde band of soft cover, worden in grote aantallen en in “single copy” geproduceerd vanuit de vestiging in Alphen aan den Rijn en wereldwijd gedistribueerd. In toner, inkt en inkjet kwaliteit, op zowel rotatie als vellen capaciteit.

24 uur per dag en 7 dagen per week worden er vanuit de hele wereld boek- en tijdschriften-titels op de servers van Printforce ge-upload. Al deze titels worden door het Printforce eigen Software systeem volledig automatisch verwerkt vanaf de order intake, tot en met de facturatie.

Op deze wijze zijn titels altijd leverbaar zonder dat er fysieke voorraad hoeft te zijn. Uitgevers hoeven dus geen voorraadrisico meer te lopen.